Pomóż nam wybudować mieszkania chronione

Pomóż nam wybudować mieszkania chronione

środa, 4 września 2013

Wypoczynek zakończony

Uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej w Janowicy po miesięcznej przerwie wrócili do swoich zajęć.  Zajęcia w warsztacie młodzież rozpoczęła udziałem w liturgii mszy świętej w miejscowym kościele – w Nadrybiu.
„Nauka jest niezmierzonym morzem dobrej wody. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony”
Przytoczony cytat, nieznanego autora bardzo adekwatny do relacji uczestników dotyczących spędzenia okresu przerwy w funkcjonowaniu warsztatów ( przerwa miesiąc sierpień).

Uczestnicy o „wakacjach”
Basia P – byłam w domu, nic nie robiłam , chodziłam do Łęcznej i na randki – na nie mam swoje miejsce, było nudno.
Madzia P – pomagałam mamie i babci w domu, oglądałam filmy. Wolę być w warsztacie bo robimy ciągle coś innego i szybko leci czas a w domu to inaczej.
Łukasz M -  byłem z rodzicami z wizytą u rodziny w Tomaszowie Lub. mam tam chorą na raka trzustki babcię. Byłem u koleżanki Magdy z WTZ na urodzinach poza tym było mi smutno bez pani Marii , p.Henia nie mogłem się doczekać kiedy znowu pojadę do warsztatów.
Marcin R – jeździłem nad Jezioro Głębokie – odpoczywałem, byłem z rodzicami na wycieczce w Krakowie, byłem też na wycieczce w Beskidach wychodziłem na szczyt Babiej Góry. Podobał mi się w Krakowie smok ziejący ogniem, tęskniłem za warsztatami i za Gosią.
 Wakacje1

Łukasz L – tydzień czasu spędziłem w Górach świętokrzyskich, każdego dnia zwiedzałem z rodzicami co innego. Byłem w Jaskini Raj, było w niej chłodno ale podobało mi się, zwiedzałem Bodzentyn – ruiny zamku, Kielce, Kałków – wychodziłem sam na Golgotę, Św. Katarzynę – pomodliłem się przed figurą św. Katarzyny, rzucałem do źródełka pieniążki na szczęście, byłem przy pomniku Żeromskiego i wychodziłem na Św. Krzyż. Poznałem wiele osób, bardzo podobała mi się p. Agata co sprzedawała bilety wstępu do świętokrzyskiego parku  mam z nią zdjęcie pokazała mi Gołoborze. Nocowałem w hotelu, sam chodziłem na posiłki, podobało mi się bardzo. Tworzyłem nową muzykę, zrobiłem sobie prezentację muzyczną. Chcę jeszcze raz pojechać w Góry Świętokrzyskie.
Święty Krzyż – szczyt Łysa Góra, (595 m n.p.m.), zwany niegdyś Łysiec, leżący we wschodniej części pasma Łysogór, drugi co do wysokości szczyt w  Górach Świętokrzyskich. Region świętokrzyski znany jest z magicznych legend i obyczajów, a Łysa Góra od lat mocno kojarzy się z miejscem sabatu czarownic. Świętokrzyskie słynie z krzemienia pasiastego- z kolekcją krzemienia pasiastego pochodzącego z miejscowości Śródborze koło Ożarowa w woj. Świętokrzyskim poznamy w Muzeum w Św. Katarzynie.
                       Wakacje2
                       Wakacje3

Kasia P – jeździłam na turnus nad morze – było fajnie , chodziłam na dyskoteki. Jak przyjechałam do domu to pojechałam do babci a i chorowałam byłam u lekarza.
Robert J – byłem na turnusie w Darłówku już tam kiedyś byłem ale teraz jest tam ładniej. Podobało mi się ale nie chcę jeździć z Agnieszką wolę jechać z wami. (Wyjazd z grupą z Lublina )
Gosia J – byłam w domu z mamą, dużo spałam , jeździłam na zakupy, w domu jest nudno, chciałam już powrotu do warsztatu.
Marek R – przez całe wakacje byłem w domu , pomagałem mamie robić obiady, bawiłem się z dzieckiem .
Ela J – wyszywałam, bawiłam siostry córkę – ubierałam ją. Mogłam długo spać i oglądać filmy.
Magda K – zbierałam maliny, sprzątałam słuchałam muzyki na laptopie, bawiłam siostry dziecko.
Arek G – pomagałem mamie ale chciałem jechać do warsztatów.
Nasi podopieczni jak „widać” z relacji, na różne sposoby spędzali czas. Dla nas pracowników ten czas był czasem remontów, porządków, robieniem z produktów z własnej działki różnego rodzaju przetworów i czasem urlopów wypoczynkowych. Miło nam, że uczestnicy z tak wielką chęcią do nas wracają i mile mówią o czasie kiedy są w naszej placówce.
Teraz nadszedł czas wytężonej pracy, nasze zespoły: „Figiel”, Bębnoludy i solista mają przed sobą przeglądy/ festiwale w Antoniowie, Krzesimowie, Kałkowie, Grudziądzu….
Szkoda, że nie wszyscy uczestnicy naszych warsztatów mogli ten czas przerwy spędzić poza domem poznając uroki naszej przepięknej Ojczystej Ziemi.
 „Jeśli chcesz, aby w Twoim życiu zaszły zmiany, musisz sam się zmienić. Jeśli będziesz myśleć, działać cały czas tak samo, wyniki będziesz otrzymywać cały czas takie same. Wszystko się zmienia, zmiany następują też w Twoim życiu, nawet jeśli wydaje Ci się, że Twoje życie się nie zmienia”.
 Idźmy naprzód korzystając z wymienionej wyżej sentencji życiowej. Człowiek potrzebuje cały czas zwiększać swoje możliwości, nie stójmy w miejscu lecz ……….
 M. Lisek-Zięba

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz