Pomóż nam wybudować mieszkania chronione

Pomóż nam wybudować mieszkania chronione

piątek, 29 listopada 2019

XXI Przegląd Małych Form Teatralnych – Opole Lubelskie

„Każdy artysta zaczynał kiedyś jako amator” R.W. Emerson 


W dniu 27.11.2019 r. w Opolu Lubelskim odbył się XXI Przegląd Małych Form Teatralnych „Mała scena, duża radość”. Organizatorem festiwalu było Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną z Poniatowej. Przegląd ma na celu stworzenie przestrzeni do szerszej prezentacji potencjału twórczego oraz efektów działalności artystycznej osób z niepełnosprawnością; upowszechnienie sztuk teatralnych tworzonych przez osoby z niepełnosprawnością; włączanie osób z niepełnosprawnością w proces tworzenia życia kulturalnego w środowisku lokalnym; integracja społeczności lokalnej z osobami z niepełnosprawnością (w tym z osobami z zaburzeniami psychicznymi). W festiwalu mogli wziąć udział osoby z niepełnosprawnością lub grupy integracyjne w następujących kategoriach występów: teatr, poezja, taniec i piosenka.


Uczestnicy Warsztatu Terapii Zajęciowej w Janowicy placówki Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Łęcznej wzięli udział w Przeglądzie w Opolu Lubelskim w dwóch kategoriach: poezja i śpiew.


Łukasz Lisek zaśpiewał publiczności dwie piosenki – „Powiadali przyjaciele” z repertuaru Janusza Laskowskiego oraz „Gdzie jesteście przyjaciele moi” z repertuaru Yugopolis & Macieja Maleńczuka.


Katarzyna Kozdra zaprezentowała wiersz pt. „Wiara, nadzieja, miłość” Aleksandry Dec. Kasia była jedyną uczestniczką przeglądu, która zdecydowała się na recytację. Organizatorzy, jak co roku, zapewnili również ciepły posiłek dla każdego artysty i instruktorów ich przygotowujących. Była także możliwość zakupienia i zjedzenia domowego ciasta. W Przeglądzie wzięły udział grupy z całej Lubelszczyzny.

Uczestnicy o Przeglądzie:

Kasia Kozdra: „Uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej w Janowicy zostali zaproszeni na Przegląd Małych Form Teatralnych do Opola Lubelskiego. Zaprezentowaliśmy się w kategoriach śpiewu i recytacji. Uważam swój występ za udany bo czułam się pewnie na scenie. Byłam bardziej wyluzowana. Dzięki Warsztatom mogę rozwijać swoje umiejętności recytatorskie. Dziękuję”.


Łukasz Lisek: „Ładnie się uśmiechałem i poprosiłem pana akustyka o mikrofon. Gdy usłyszałem gong, zacząłem śpiewać. Mój występ był udany. Podobało mi się, że mogłem jechać i prowadzić windę. Był pyszny obiad. Oglądałem przedstawienia moich koleżanek i kolegów z innych grup. Grałem też na małym bębenku. Było fajnie i super zabawa. Dostałem nagrodę – statuetkę i ptasie mleczko”.


Instruktor Eliza Cyfra: „Jestem bardzo dumna z Kasi i Łukasza. Na scenie dali z siebie wszystko, by ich występ był jak najbardziej udany. Bardzo dużo pracy włożyli w przygotowanie utworów. Łukasz jak zwykle porwał publiczność swoim śpiewem, jest świetnym animatorem. Kasia tym razem czuła się swobodnie na scenie, przełożyło się to na płynną i pewną recytację. Gratuluję Wam serdecznie.”

„Całe życie jest eksperymentem. Im więcej eksperymentów przeprowadzisz, tym lepiej” 
R.W. Emerson


Eliza Cyfra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz