Pomóż nam wybudować mieszkania chronione

Pomóż nam wybudować mieszkania chronione

wtorek, 16 kwietnia 2019

Zajęcia ze smakiem


„Moją słabością zawsze było jedzenie” [...] Dolly Parton

We wtorek 16.04.2019 r. uczestnicy pracowni muzycznej Warsztatu Terapii Zajęciowej w Janowicy w ramach doskonalenia samodzielności życiowej postanowili pozmagać się z umiejętnościami kulinarnymi. Zadanie jakie sobie ustalili to wykonanie pasty jajecznej.


Uczestnicy pracowni ustalili między sobą, kto jakie przyniesie produkty: jajka, śmietanę, majonez, musztardę, rzodkiewkę i cebulkę dymkę. Oczywiście każdy z uczestników pracował w fartuchu jak przystało na prawdziwych kucharzy.

Przed przystąpieniem do pracy, ustalona została kolejność działań i jakie narzędzia oraz przybory będą potrzebne do wykonania pasty jajecznej. W pierwszej kolejności ugotowane zostały jajka następnie była zabawa z ich obraniem. Kolejna czynność to drobno pokrojona cebulka, szczypiorek oraz jajka, rzodkiewka w plasterki. Kiedy wszystkie składniki znalazły się w misce dodane zostały przyprawy, śmietanka, majonez, musztarda i wszystko zostało dokładnie wymieszane. Przygotowana pasta nałożona została na pokrojone kromki chleba, całość według własnych gustów przyozdobiona została plastrami rzodkiewki.

Kolejna przykra czynność to sprzątanie po sobie.


Gdy już stoły, podłoga i wszystkie używane narzędzia oraz przybory były czyste, mogliśmy wspólnie zasiąść i zjeść przepyszne wiosenne kanapki. Poczęstowaliśmy także wszystkich instruktorów i panią kierownik.


Uczestnicy o zajęciach:

Kasia Piasecka – Kroiłam szczypiorek i bułkę. Smarowałam z Łukaszem chleb pastą. Smakowało mi to co zrobiłam. Fajnie było. Umyłam też miskę.

Agata Skrajnowska – Kroiłam rzodkiewkę i zamiatałam podłogę. Podobało mi się dzisiaj.

Robert Jabłoniec – A ja zrobiłem budyń czekoladowy z mlekiem. Jutro też chcę zrobić.

Łukasz Lisek – Kroiłem szczypiorek i jajka, smarowałem chleb pastą i układałem rzodkiewkę na kanapkach. Fajnie było. Chcę jeszcze tak pracować.

Łukasz Jabłoniec – Gotowałem jajka, obierałem je i kroiłem. Później sprzątaliśmy po sobie. Wycierałem stoły. Lubię jeść. Jutro też zrobimy.

Kierownik – jestem dumna, że uczestnicy tak pięknie ze sobą współpracowali, kanapki były pyszne. Pomysł, że gotujemy i przygotowujemy w pomieszczeniach pracowni gospodarstwo domowe-kulinarna nie był problemem dla dwóch pracowni a to zasługa pań instruktorek, które umiały rozplanować czasowo zadania.


Zajęcia kulinarne są wpisane w program każdego uczestnika. Uczą one zaplanowania pracy, współpracy w grupie, podziału obowiązków oraz są integracją poprzez wspólną pracę. Tego typu zajęcia pokazują, który z uczestników pomaga w obowiązkach domowych związanych z przygotowywaniem posiłków. Można to zaobserwować chociażby poprzez odpowiednie trzymanie noża w ręku. Dają one też poczucie sprawstwa, a efekty są widoczne dość szybko. Są to już kolejne takie zajęcia przeprowadzone przez pracownię muzyczną. Wcześniej przygotowywali kanapki z jajkiem oraz sałatkę.


„Przyjemność brzucha jest podstawą i korzeniem wszelkiego dobra” Epikur

Eliza Cyfra 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz